طراحی سایت

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش ، رکن اساسی هر کشور برای ارتقای سطح یادگیری افراد جامعه است . با وجود اینترنت و سایت های مختلف آموزشی ، بازهم طراحی سایت این چنینی حس میشود .

اهمیت به آموزش نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا با ارزش میباشد بطوریکه امروزه بسیاری از افراد آنلاین در فضای مجازی و وب سایت ها به دنبال موسسات آموزشی خود و حتی دانشگاه هایی میگردند که بتوانند در آن مرکز آموزشی به ادامه تحصیلات خود بپردازند. آنها حتی در کشورهای دیگر هم به دنبال مرکز آموزشی مورد نظر خود میگردند تا در نهایت پذیرش مربوط به رشته مورد علاقه شان را گرفته و به ادامه تحصیل مشغول گردند.
بنابراین نتیجه میگیریم که این دسته از افراد نمیتوانند در ابتدا به تمام پاسخ سوالات خود به صورت حضوری و حتی تلفنی برسند. ابتدا آنها آدرس وب سایت مورد نظر را پیدا نموده و در نهایت با پیدا نمودن گرایش خود در وب سایت مرکز دانشگاهی میتوانند برای آینده خود برنامه ریزی نمایند. در نتیجه نداشتن یک وب سایت ایده آل برای چنین مراکزی حتی موسسات کوچک و یا داشتن وب سایت بسیار بد با طراحی و کاربری نامفهموم میتواند یک عیب بسیار بزرگ محسوب گردد.
در ابتدا میتوانید دانشگاه و موسسه آموزشی خود را به خوبی معرفی نمایید و تمام بخشها و دپارتمان های موجود در آن را به کاربران وب سایت خود معرفی نمایید. همچنین میتوانید دروس آموزشی و ترم هایی که در این دپارتمان ها در حال برگزاری میباشد را به خوبی برای مخاطبان خود معرفی نمایید. به یاد داشته باشید یکی از جذابترین بخشها در این قسمت معرفی استادان هر یک از دپارتمان ها میباشد. مطمئن باشید که این بخش میتواند برای دانشجویان بسیار مهم باشد و باعث میگردد آنها دائما به وب سایت و این بخش سر بزنند و بازدید وب سایت شما در افزایش دهند.

همچنین میتوانید به عنوان یک بخش کلی ،آخرین اخبار و اتفاقات و رویدادها در دانشگاه و موسسه آموزشی را به دانشجویان اطلاع بدهید و البته در دل همین بخش تابلوی اعلانات مجازی هم میتواند یکی از مهمترین بخشها باشد. اطلاعیه ها و جلسات و بسیاری از مواردی که لازم است تا اطلاع رسانی گسترده ای به دانشجویان و اساتید صورت گیرد را میتوانید در این قسمت طراحی و پیاده سازی نمایید. مطمئن باشید که دانشجویان باید از قوانین و مقرراتی که در دانشگاه حکم فرما میباشد اطلاع و آگاهی داشته باشد, بنابراین این بخش هم میتواند در همین قسمت طراحی و پیاده سازی گردد.
ایجاد تقویم آموزشی و کلاسهای در حال برگزاری هم میتواند بازدید کنندگان و طرفداران خودش را داشته باشد. چرا که حتی افرادی که هنوز در موسسه یا دانشگاه مورد نظر ثبت نام نکرده اند هم دوست دارند تا بدانند که کلاسها در چه سطحی و با چه گسترده ای قرار است که برگزار گردد. بنابراین طراحی و پیاده سازی این بخش بسیار حساس و تاثیر گذار باشد.

همچنین سمینارها و جلساتی که در دانشگاه هم در حال برگزاری میباشد با تمامی جزئیات مربوط به آن را هم میتوانیم به سمع و نظر بازدید کنندگان برسانید. بسیاری از دانشجویان به دلیل نداشتن وقت و یا نداشتن کلاس در زمان برگزاری سمینار شاید در محل دانشگاه حضور نداشته باشند.

بنابراین برای این دسته از افراد میتوانید با قرار دادن ویدئو مربوط به جلسه و یا سمینار میشود که آنها را راضی و خشنود نمایید. البته برای این سرویس میتوانید که در ابتدا بخواهید که کاربران در وب سایت ثبت نام نمایند تا مشخصات و اطلاعات تماس آنها را هم داشته باشید. البته تمامی دانش پذیران در نهایت در وب سایت ثبت نام خواهند نمود تا از طریق پنل کاربری خود بتوانند به نمرات و انتخاب واحد ها و صورتحساب های خود دسترسی پیدا نمایند.

چه امکاناتی در طراحی سایت دانشگاه ها و موسسات باید وجود داشته باشد ؟ 

تابلوی اعلانات
اخبار جدید دانشگاه و مدیریت
بخش قوانین و آئین نامه ها
بخش فرهنگی و تربیتی
 سیستم ثبت مشخصات دانش پذیران و اساتید
بخش مقالات و مطالب برگزیده داشنجویان و دانش پذیران

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

امروزه با وجود اینترنت و کمبود وقت ، دوست داریم درکمترین زمان و وقت ممکن به بیشترین اطلاعات دست پیدا کنیم و البته این کار با وجود موتورهای جستجو قوی مانند گوگل امکان پذیر هست . در ادامه به بررسی طراحی سایت آموزشی ، که یکی از راه های نوین و جذاب برای آموزش به مخاطبان هست با شما همراه هستیم.

ارائه آموزش و محتویات آموزشی در هر جا و زمان و مکانی برای استفاده کنندگان از آن بسیار مهم بوده است. مخصوصا که این اطلاعات گرانبها به صورت آنلاین ارائه گردد. در حال حاضر موسسات آموزشی بسیار زیادی در سطح تهران و شهرستانها در حال فعالیت میباشند که رقابت آنها نه تنها بر سر جذب بیشتر و ارائه سرویس های بهتر به دانشجویان میباشد ، بلکه به ارائه سرویس های بهتر در فضای مجازی و وب سایت خودشان میباشد.
میتوانید با انجام یک جستجوی ساده در اینترنت به این نکته برسید. بنابراین حتی اگر شما هم که در حال خواندن این مقاله هستید و موسسه آموزشی شما هنوز گمنام میباشد و پول زیادی هم برای تبلیغات دوست ندارید که خرج کنید، داشتن یک وب سایت با طراحی سایت ایده آل و جذاب و دانشجو پسند را به شما توصیه میکنیم. 

دانشجویان امروزه قبل از اینکه به صورت حضوری به موسسه ای بروند, با دیدن وب سایت آن موسسه آموزشی از روند کاری و سرفصل دروسی که در حال برگزاری آن هستند اطلاع پیدا نموده و این حتی میتواند تنها ملاک تصمیم گیری برای آمدن به محل موسسه شما باشد.
برگزاری کلاسها به صورت آنلاین و کاملا مجازی از بزرگترین اهداف راه انداری چنین وب سایت توسط شما میتواند باشد چرا که امروزه طرفداران خاص خودش را میتواند داشته باشد. نداشتن وقت کافی یا دور بودن از موسسه آموزشی شما میتواند از مهمترین دلایل برگزاری کلاسها به صورت آنلاین باشد. یادتان نرود تنها داشتن سایت کافی نیست ، بلکه طراحی سایت درست نیز لازمه موفقیت هرسایتی است .

یک طراحی سایت آموزشی چه امکانات پیش فرضی دارد ؟

اعلام دوره های آموزشی و دسته بندی آنها و ارائه نسخه دانلود شدنی آن به کاربران آنلاین وب سایت
ثبت نام به صورت آنلاین و دریافت شهریه توسط درگاه بانکی و ...
گرفتن آزمونها به صورت آنلاین و اعلام نتیجه آزمون در همان لحظه
کتابخانه به صورت آنلاین و گرفتن آبونماه برای استفاده از کتابها و دانلود آنها
نمایش اخبار و مقالات در جهت بالا بردن کاربران و جذب بیشتر آنها


چه سرویس هایی در طراحی سایت آموزشی لازم است  ؟

اخبار آموزشگاه و سایر اخبار مرتبط
اعلام دوره های آموزشی در حال برگزاری و دوره های آموزشی آتی
برنامه زمان بندی کلاس ها
ثبت نام آنلاین و پرداخت شهریه به صورت آنلاین
صدور گواهینامه و اعلام نتایج
دانلود پاورپوینت اساتید و نمونه سوالات

منبع: طراحی سایت

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

میگویند که هنر نزد ایرانیان است و بس !  پس اگر کار هنری میکنید ، حتما باید با طراحی سایت آتلیه نیز آشنایی داشته باشید و بدانید که تا چه حد میتواند در روند رشد کسب و کار شما تاثیر مثبت بگذارد .

واقعا میتوان دریافت که هنر ایران در همه ادوار بسیار گران بها بوده است و این امر مهم باید به تمام جهانیان به خوبی نشان داده شود. امروزه یک هنرمند در یک گوشه ای از جهان یک اثری را خلق میکند که شاید اصلا توقع این را نداشته باشد که اثرش تا چند هفته یا ماه در کل دنیا میلیون ها بار و یا حتی میلیاردها بار دیده میشود و در رابطه با آن هم نظر میدهند. بنابراین این نتیجه را میتوان گرفت که اثر و توان اینترنت امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست.


اگر یک هنرمند هستید و حرفه عکاسی و داشتن یک آتیله عکاسی از کسب و کارهای اصلی شما محسوب میگردد و هنوز یک وب سایت کوچک را هم برای خود ندارید پس بهتر است تا از همین حال به فکر آنلاین کردن کسب و کار خود و پیوستن به جمع دیجیتالی ها باشید !  درست است که زمان را از دست داده اید و رقبای شما فاصله نسبتا زیادی در فضای مجازی از شما گرفته اند ، ولی با خواندن دقیق ادامه همین مقاله میتوانید این فرصت از دست رفته را جبران نمایید و یک طراحی سایت خوب و مناسب برای خود داشته باشی.

همانطور که میدانید داشتن نمونه کار درهر کسب و کاری خصوصا حوزه هنری حائز اهمیت است پس نمایش نمونه کارهای منتخب و کلی که به صورت مناسب و حتی گرافیکی به کاربرانتان نمایش داده میشود میتواند کسب و کار شما را در فضای مجازی بهبود بخشیده و حتی در این زمینه شما را  موفق گرداند. پس در طراحی سایت آتلیه و گالری حتی میتوان در این قسمت نمونه کارها را دسته بندی و طراحی نمود  و بر حسب تاریخ و .... نمایش داد. در این قسمت حتی میتوانید توضیحات کاملی از نمونه کارهای هنری و سبک آن بدهید تا خوانندگان شما لذت خواندن مطلب را در وب سایت شما از دست ندهند. فرصت مناسب خواهید داشت تا در این قسمت حتی قیمت اثر هنری خود را به معرض نمایش بگذارید.


رسم بر این است تا بسیاری از آتلیه های عکاسی اگر از فرد مشهوری در آن آتلیه عکسی گرفته است, آن را پشت ویترین مغازه خود قرار میدهند تا مشتریان با دیدن تصویر مربوطه که برای آنها بسیار آشنا هم میباشد به داخل مغازه مراجعت نمایند. دقیقا همین اتفاق هم میتواند در وب سایت و طراحی سایت  آتلیه عکاسی شما بیافتد. به طوریکه در صفحه اصلی و به صورت اسلاید شو با افکت مناسب و کاربر پسند میتوانیم چنین تصاویر زیبا را به کاربران آنلاین وب سایتتان نمایش دهیم.

همچنین حتما برنامه ای برای نمایش کاتالوگها و تعرفه قیمتهای خود در وب سایت داشته باشید. همه میدانیم که هنر عکاسی رشته ها و گرایشهای بسیار زیادی دارد مانند عکاسی صنعتی یا عکاسی کودک و غیره. بنابراین هر یک از این گرایشها میتواند تعرفه ها و نمونه کارهای مخصوص به خودش را داشته باشد.
همچنین میتوانید در یکی از صفحات طراحی وب خود در مورد مدارک و certificate هایی که در زمان های مختلف اخذ نموده اید صحبت نمایید تا کاربران آنلاین بیشتر و بهتر به شما اطمینان نمایند. حتی این امکان در این صفحه و بسیاری از صفحات وجود خواهد داشت که کاربران بتوانند محصولات و صفحات را به دوستان خود معرفی نمایند و با آنها به اشتراک بگذارند.

 بنابراین پیاده سازی این قسمت در رونق کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. ورود و وجود کاربران جدید در هر روز باعث خواهد شد تا رتبه شما در کل دنیا و حتی ایران ارتقاء پیدا نموده  تا کاربران به شما و وب سایت خوبتان اطمینان بیشتری نمایند.


معمولا تجربه نشان میدهد که در طراحی یک وب سایت آتلیه عکس میتوان چنین سرویس ها و خدماتی را ارئه نمود که عبارتند از :

نمایش کاتالوگ آنلاین برای تمامی خدمات
درج تعرفه خدمات در صورت درخواست مدیریت آتلیه
بخش مقالات و اخبار مرتبط با آتلیه
پرداخت آنلاین برای هزینه ها
از این لینک میتوانید به تمامی آیتم های تخصصی طراحی سایت آتلیه دسترسی داشته باشید

معمولا در یک وب سایت هنری و مخصوصا وب سایت آتلیه وجود عناصر مختلف وب سایت های متداول مانند اسلاید شو و گالری عکس حرفه ای و نسخه چاپی و مهمتر از همه اینها امکانات فروشگاهی مانند سفارش و پرداخت آنلاین هم میتواند از نقاط بسیار مثبت در یک وب سایت آتلیه عکاسی باشد.
فرصت را از دست ندهید و بر روی همین لینک برای شروع مراحل مقدماتی طراحی سایت آتلیه عکاسی اقدام نمایید.

 

منبع: طراحی سایت

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰
روند طراحی سایت و تکنولوژی های به کار رفته در آن ، قیمت سایت را رقم میزند . در این مقاله میخواهیم به بررسی عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت می پردازیم .
 
برخی عوامل مهم در تعیین قیمت طراحی سایت : 
 

1-استاتیک یا داینامیک بودن در طراحی سایت

استاتیک یا ایستا بودن و داینامیک یا پویا بودن یکی از عوامل موثر برقیمت طراحی سایت است . برخی از کسب و کار ها فقط نیاز به معرفی شدن دارند و در روند طراحی سایت شان نیاز به تغییرات ندارند اما برخی از کسب و کار ها نیاز به تغییرات هرروز در وبسایت دارند . پس این روند طراحی سایت این دو کسب و کار باهم تفاوت دارند و قطعا قیمت طراحی سایت نیز فرق میکند .

2-استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده یا اختصاصی در طراحی سایت

در طراحی سایت ، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا آماده مانند وردپرس و جوملا یا استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی نیز یکی عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت است .

3-عناصر گرافیکی و امکانات سایت

هرچه میزان استفاده از عناصر گرافیکی بیشتر باشد وهمچنین هرچقدر سایت امکانات بالاتری داشته باشد قیمت طراحی سایت بالاتر می رود. 

4-اعتبار شرکت وپشتیبانی

شرکت های معتبر با سوابق زیاد و پشتیبانی خوب معمولا قیمت های بالاتری نسبت به شرکت های نوپا یا اشخاص در خواست می کنند.امیدوارم این مقاله برای دوستانم در این انجمن مفید بوده باشد. 
  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

به هنگام طراحی سایت و بهینه سازی سایت باید به طراح وب خود نیز توجه خاصی بکنید . چون این طراح سایت شماست که میتواند تاثیری در وبسایت شما ایجاد کند که کاربران را جذب کند . در ادامه به سه دلیل برای اعتماد به طراح وب برای مشاوره اشاره میکنیم .

اگر شماهم نمیدانید چرا به یک مشاوره خوب نیاز دارید به این سه نکته توجه کنید :


1- یاد گیری طراحی سایت در طول زمان ؛یکی از مهمترین نکات بکارگیری طراح وب مجرب است . همانطور که اینترنت در طول زمان تغییر زیادی کرده است ، طرز فکر مردم نیز درباره طراحی سایت هم متحول شده است . کسی که تجربه بالایی داشته باشد ، با نحوه رشد و توسعه الگوهای طراحی سایت آشناست و میداند که کدام موفق اند . این تجربه باعث میشود تا سایت شما موفق تر باشد و در طراحی سایت نیز بروز باشد و تجربه کاربری بهتری برای مخاطب فراهم کند .


2- درک بهتری از نحوه اثر طراحی وب بر ژانر؛ همینطور که اینترنت رشد میکند، خیلی از موارد نیز  روی رفتار کاربران در اینترنت اثر میذارد .  درک و تجربه این تغییرات به طراح وب کمک میکند تا پیغام وب سایت شما را بهتر به مخاطب القا کند .  مخاطب شما ممکن است رنج وسیعی از کاربران مختلف را دربر بگیرد . شما باید بتوانید  سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که بهترین نتیجه و بیشترین اثربخشی را داشته باشد .


3- رزومه ای پر از تجارب کاری متنوع؛ کسی که تجربه زیادی دارد ، یعنی با رنج وسیعی از مشتری های مختلف کار کرده است . از وب سایتهای حرفه ای گرفته تا تجارت آنلاین و همه انواع و اقسام سایت های مختلف را طراحی کرده است .

 

منبع: طراحی سایت

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

اگر شماهم یک کسب و کار سنتی دارید و این نیاز را در خود حس کرده اید که باید به سمت الکترونیکی شدن و دنیای وب قدم بردارید ، باید بگوییم که کار درستی انجام داده اید ! چراکه فضا و دهکده جدیدی از مشتریان منتظر ارائه خدمات شما هستند . در ادامه همراه با سارین وب باشید . 

چنانچه شما تصمیم گرفته باشید تا طراحی سایت شخصی یا طراحی سایت شرکتی برای خود داشته باشید، پیش از هر چیز و هر اقدامی، لحظه ای درنگ کرده و درباره محاسن و معایب این ایده با خود کمی فکر کنید. از خودتان سئوالات زیر را بپرسید و سعی کنید جوابی قانع کننده به آنها بدهید:

- چرا نیاز به وب سایت و طراحی سایت متناسب با کسب و کارم دارم؟
- محاسن داشتن یک وب سایت و طراحی سایت مناسب برای من چیست؟
- معایب داشتن یک وب سایت برای من چیست؟
- چه میزان می خواهم برای اینکار هزینه نمایم؟ ( برآورد تقریبی هم کافیست )
- آیا هدف من از داشتن وب سایت، هدفی بلند مدت است یک تنها هدفی کوتاه مدت؟
- طراحی سایت من از کدام نوع است؟ طراحی سایت شخصی، فروشگاهی، شرکتی، سازمانی، و یا اجتماعی؟
- آیا من وقت کافی برای مدیریت کردن یک سایت را دارم؟
- آیا در سایت من، بازدید کنندگان می توانند نظر دهند و یا سیستم ثبت نامی وجود دارد؟
- چه طرحی را برای وب سایتم در نظر گرفته ام؟
- آیا دوست دارید وب سایت تان همانند دیگر وب سایت ها باشد یا چیزی متفاوت از دیگر وب سایت ها؟
- آیا محتوا و متون وب سایت من، آماده هستند؟
- آیا می دانم چه بخش هایی برای این وب سایت مورد نیاز است؟
- حدس می زنید پس از 1 ماه، 6 ماه، و 1 سال، چند بازدید کننده در روز خواهید داشت؟
اینها تنها بخشی از سوالاتی است که شما قبل از راه اندازی یک وبسایت یا طراحی سایت نیاز است تا به آن پاسخ درست بدهید . اما نگران جواب دادن نباشید ! چرا که کارشناسان سارین همیشه و هرلحظه درکنار شما هستند و با مشاوره درست به شما کمک میکنند تا طراحی سایت مناسب با کسب و کار خود را داشته باشید . 

قبل از آنکه سفارش طراحی سایت داشته باشید ، متون وب سایت تان را آماده کنید و برروی بخش های مختلف وبسایت تان فکر کنید . 

 

جواب همه سوالاتم را میدانم ، حالا چکار کنم ؟ 

تبریک میگوییم ! اگر شما جواب سوالات بالا را میدانید ، وقت آن است که کسب و کار خود را به سمت دیجیتالی شدن برده و به دنیای کسب و کار های مدرن سلام کنید !

سارین وب با بهره گیری از آخرین متد تکنولوژی طراحی سایت و وجود کارشناسان مجرب و خبره در این قضیه ، درکنار شما از ابتدای مسیر تا انتهای راه خواهدبود و کمک میکند تا بهترین راه برای حضور موثر در اینترنت را برای شما برنامه ریزی و پیاده کند .


 منبع: طراحی سایت

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

اگر مدیریک سایت هستید و از عمر وبسایت شما بیش از 6ماه میگذرد ، حتما مایل خواهید بود تا در روند طراحی سایت خود تغییراتی را اعمال کنید . قبل از اعمال تغییرات در طراحی سایت باید به چند نکته خیلی مهم توجه داشته باشید . این نکات در طراحی سایت میتواند تاثیرات مثبت و شگرفی بگذارد  .در ادامه همراه با سارین وب باشید تا این نکات را بررسی کنیم . 


1 - قبل از تغییر در طراحی سایت ، دلیل قانع کننده بیابید !


به طور کلی، بازدیدکنندگان دائمی وبسایت ها، تغییرات بسیار عمده و سنگین را نمی پسندند، زیرا، پس از مدت ها کارکردن با سایت، اکنون دیگر با خصوصیات سایت آشنا شده اند و به خوبی می دانند چگونه در سایت مانور دهند و به اهداف خود برسند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که ایجاد تغییرات مکرر بدون دلیل می تواند آمار بازدیدکنندگان وبسایت را تا حد قابل توجه ای کاهش دهد. این بدین معنی نیست که شما اصلا حق ندارید طراحی سایت خود را به هیچ وجه تغییر دهید.

بلکه باید سعی کنید هنگام ایجاد تغییر و تحول در طراحی سایت خود، با قرار دادن عناصر ناوبری سایت در مکان های استاندارد، مشکلات احتمالی بازدیدکنندگان را به حداقل برسانید. برای مثال، نوارهای منوی ناوبری [نویگیشن]، همواره در ستون چپ، ستون راست، بالا و یا پایین میلیون ها وبسایت در سرتاسر جهان قرار دارند.

اگرچه، هیچ قانونی درباره مکان این عناصر وجود ندارد، اما قرار دادن این عناصر در مکان های رایج بدین معنی است که حرکت کاربران را تا حد ممکن سهل و آسوده نمایید.

 

در زیر به برخی از دلایل خوب برای ایجاد تغییر در طراحی سایت میپردازیم  :

بهتر شدن ظاهر سایت از لحاظ استفاده برای کاربر و مشتری شما


طراحی سایت مجدد به منظور بهبود کاربری آن برای مشتریان، می تواند دلیل کاملا مناسب و ارزشمندی برای ایجاد تغییر باشد. در واقع، ایجاد تغییر در طراحی سایت با این منظور، نه تنها آمار بازدیدکنندگان را کاهش نخواهد داد بلکه با بهبود تجربه کاربران، باعث افزایش آمار بازدیدکنندگان و کاربران سایت نیز خواهد شد.


امکان افزایش دسترسی بیشتر به سایت شما


مانند دلیل بالا، ایجاد تغییر با هدف افزایش دسترسی به سایت نیز می تواند دلیل خوبی برای طراحی مجدد باشد. به طور کلی، چنین تغییری می تواند باعث بهبود وضعیت سایت از نظر موتورهای جستجو نیز شود.


بهتر کردن وضعیت سایت از نظر موتورهای جستجو یا همان سئو و بهینه سازی


دلیل مناسب دیگر برای ایجاد تغییر این است که بخواهید وضعیت سایت را از لحاظ قابل جستجو بودن در موتورهای جستجو بهبود بخشید.


2 - سعی کنید کمترین تغییرات را در URL ها داشته باشید.


در هنگام طراحی سایت مجدد، بسیاری از وبمسترها احساس می کنند که باید از این فرصت استفاده کنند و URLهای قدیمی یا ضعیف، و یا ساختار وبسایت را تعمیر نمایند.

برای مثال، شاید در طول زمان، متوجه شده باشید که می توانید با قراردادن برخی از فایل ها در یک دایرکتوری (فولدر)، سایتتان را منطقی تر سازماندهی کنید. یا شاید بخواهید نام فایل های برخی از صفحات را عوض کنید تا بهتر بتوانند به محتویات خود اشاره داشته باشند و یا آنها را توصیف کنند.

در هنگام طراحی سایت، باید مراقب باشید که چنین تغییراتی را انجام ندهید.


به طور کلی، تغییر URL ها و ساختار سایت، ایده مناسبی نیست.

به یاد داشته باشید، هنگامی که URLها را تغییر می دهید، در واقع اعتباری که صفحات قدیمی شما در موتورهای جستجو بدست آورده بودند از دست می رود. اگرچه به صورت کامل از دست نمی رود، اما با این وجود اگر احساس می کنید که باید یک صفحه قدیمی را تغییر دهید، می توانید این کار را انجام دهید. در این زمینه، گذاشتن یک لینک در صفحه قدیمی که به لینک جدید اشاره داشته باشید، کافی نیست.

باید به علاوه، به موتورهای جستجو و بازدیدکننگان اشاره کنید که صفحه قدیمی شما برای همیشه تغییر مکان داده است.


به طور کلی، تغییر URL ها و ساختار سایت، ایده مناسبی نیست. به یاد داشته باشید، هنگامی که URLها را تغییر می دهید، در واقع اعتباری که صفحات قدیمی شما در موتورهای جستجو بدست آورده بودند از دست می رود.

اگرچه به صورت کامل از دست نمی رود، اما با این وجود اگر احساس می کنید که باید یک صفحه قدیمی را تغییر دهید، می توانید این کار را انجام دهید.

در این زمینه، گذاشتن یک لینک در صفحه قدیمی که به لینک جدید اشاره داشته باشید، کافی نیست. باید به علاوه، به موتورهای جستجو و بازدیدکننگان اشاره کنید که صفحه قدیمی شما برای همیشه تغییر مکان داده است.


3 - تغییرات لازم در زمینه ظاهر سایت را فقط از طریق اصلاح فایل های CSS ایجاد کنید.


اگر برای مدیریت ظاهر سایت خود، از CSS استفاده می کنید و فقط می خواهید ظاهر سایت خود را تغییر دهید، می توانید با کمترین کار، و فقط با اصلاح فایل CSS، این کار را انجام دهید. از آنجایی که شما مجبور نیستید به تک تک صفحات خود بروید و آنها را اصلاح کنید، لذا ایجاد چنین تغییراتی در وبسایت، کاری ساده است


4 - یک ویرایشگر وب مناسب یا یک برنامه جستجو و جایگزین خوب تهیه کنید.


باید به این نکته توجه داشته باشید که این آخرین باری نخواهد بود که طراحی سایتتان را تغییر می دهید. همان طور که دینامیک وبسایت ها عوض می شود، سلیقه ها نیز تغییر می کند.

و همچنین با گذشت زمان، و افزایش تجربه، ممکن است متوجه شوید که چیزهایی که زمانی فکر می کردید ایده های خوبی هستند، اکنون مانع رشد سایتتان شده اند. در نتیجه می توان گفت که همین طراحی مجددی که اکنون انجام می دهید، نهایتا در آینده، باز نیاز به تغییر و طراحی مجدد پیدا خواهد کرد.


یک راه حل دیگر برای کاهش زحمت ها و دردسرهای زمان طراحی مجدد، این است که از یک ویرایشگر وب بسیار حرفه ای استفاده کنید که مخصوص ایجاد چنین تغییراتی ساخته شده است. (Microsoft Expression Web) و (Dreamweaver) دو نمونه از چنین ویرایشگرهایی هستند.

این ویرایشگرهای حرفه ای، با ابزارهای بسیار پیشرفته مدیریت وبسایت، شما را قادر می سازند، تنها با یک صفحه (template) ، طراحی وبسایتتان را عوض کنید و می توانند تمامی آن تغییرات را به صورت خودکار در سرتاسر وبسایت تکرار کنند. اگر ترجیح می دهید، خودتان به صورت دستی و با استفاده از HTML و CSS، وبسایتتان را ویرایش کنید، پس باید یک برنامه جستجو و جایگزین را در کنار ویرایشگر متن خود داشته باشید.

چنین برنامه هایی، امکانات متعددی را برای شما فراهم می کنند و شما قادر خواهید بود که عبارت های متنی را به سادگی و با کارآمدی بیشتری، جایگزین نمایید.


5- سعی کنید قبل از ایجاد تغییر، تاثیر طراحی سایت را درک و آن را بیازمایید.


اگر طراحی مجدد سایت شما بسیار عمده و اساسی است، پس قاعدتا باید یک تاثیر مهمی در وبسایت شما داشته باشد. طراحی مجدد می تواند ترافیک سایت شما را کاهش یا افزایش دهد.

برای مثال، ممکن است بازدیدکنندگان، اکنون برخی از صفحات که کاملا در سایت شما مدفون بودند را بیابند، و یا امکان دارد اصلا دیگر نتوانند آن صفحات را بیابند.

شما می توانید با استفاده از آمار سایت خود [web statistics] و بررسی مسیر بازدیدکنندگان، بر این امر نظارت داشته باشید. طراحی سایت مجدد همچنین می تواند باعث افزایش یا کاهش درآمد تبلیغات یا فروش شما شود. در واقع، باید قبل از طراحی مجدد، از نحوه استفاده بازدیدکنندگان از سایت خود آگاه باشید.

یک روش برای پیشگیری از نوسانات یا افت شدید ارزش وبسایت این است که طراحی مجدد را برای یک دوره زمانی محدود بر روی تعداد کمی از صفحات اعمال کنید و تاثیرات آن بر روی آمار و درآمد سایتتان را بررسی کنید.


6- قبل از طراحی مجدد، حتما از وبسایت خود بک آپ بگیرید.


قبل از ایجاد هر گونه تغییر در طراحی سایت، توجه به این نکته بسیار مهم است که از وبسایت خود یک بک آپ بروز شده را نگاه داری کنید. با این روش، در صورت نارضایتی از طراحی مجدد، می توانید به آسانی به حالت قبلی بازگردید.

برای مثال، اگر متوجه شدید که درصد زیادی از بازدیدکنندگان شما دیگر به صفحات سفارش شما نمی روند، شما می توانید در صورت داشتن بک آپ، فورا صفحات قدیمی خود را آپلود کنید و بررسی کنید که ظاهر یا ساختار جدید چه مشکلی داشته است که باعث چنین افتی شده است.

طراحی مجدد، برای بسیاری از وبمسترها، امری حقیقی است. در نظر داشته باشید که نکات اشاره شده در این مقاله می تواند اختلالات و مشکلات بعد از طراحی مجدد را به حداقل برساند.

 طراحی سایت

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

با پنجمین قسمت از آموزش سئو در سال 2017 در خدمت شما هستیم . در این قسمت قصد داریم تا شما را با مهم ترین کار در سئو یعنی تحقیق درباره کلمات کلیدی آشنا کنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید. 

بعد از طراحی سایت و پیاده سازی وبسایت باید به فکر جذب ترافیک و سئوی خود باشید . اگر سایت شما برای کلمات کلیدی غلط رنک بگیرید تنها وقت خود و تلاش خود را هدر داده اید چرا که بازدهی و ترافیکی را برای شما به دنبال نخواهند داشت.

اگر رقابتی بودن کلمات کلیدی را بررسی نکنید باز هم زمان و تلاش خود را هدر داده اید و روی کلمه کلیدی به خصوصی کار می کنید و خواهید دید که با رنکی که انتظار داشته اید بسیار فاصله دارد چرا که بسیار رقابتی است و حتی آمدن به صفحه اول هم فاصله دارد.

دو دلیل بالا موفقیت آمیز بود پروژه های سئو و تصمیم گیری در مورد آن ها را مشخص می کنند.

 
4 نوع کلمات کلیدی عبارتند از :

Head-term Keywords : این کلمات کلیدی کوتاه هستند مانند : دانلود بازی

Long-tail Keywords: کلمات کلیدی که بیشتر از چند واژه دارند مانند: دانلود بازی فیفا 2017 برای کامپیوتر

Navigational Keywords: کلمات کلیدی که برای نشان دادن یک سایت یا برند خاص به کار می روند مانند: فیس بوک، یوتیوب، جیمیل، الکسا

Informational Keyword: کلمات کلیدی هستند که در برای پیدا کردن در تاپیک خاص استفاده می شوند برای مثال در ابتدا یا اواسط جمله از کلمه چه طور و چرا و چه تعداد و ترین ها استفاده می کنیم.

Transactional Keywords: کلمات کلیدی که توسط مشتریان در گوگل جستجو می شوند و به یک فعال تجاری ختم می شوند مانند خرید پوشاک

 
در بیشتر موارد هدف قرار دادن head-term ها  و navigational ها برای برندها بسیار سخت است و ارزش زمان و کوششی که انجام می شود را ندارد اگر هم ترافیک بالایی داشته باشند از این طرق احتمال ختم شدن به خرید پایین است اما Long tail ها و informational ها و همچنین transactional ها کلمات کلیدی خوبی هستند که در بیشتر پروژه های سئو از آن ها استفاده می شود که به مشتری بیشتری هم ختم می شوند.

 
دقت کنید مرتبط بودن حیاتی است حتماخاطرات باشد و در تهیه لیست کلمات کلیدی موارد لازم را رعایت کنید.

قبل از اینکه کلمات کلیدی خود را از گوگل جستجو کنید لازم که کلمات مرتبط با کسب و کار خود را روی کاغذ بیاورید.

برای مثال اگر کسب و کار شما فروش پوشاک مردانه است کلمات کلیدی شما به شرح زیر می تواند باشد :

خرید پوشاک مردانه

خرید آنلاین پوشاک مردانه

خرید پوشاک مردانه در تهران

 

اما کلمات کلیدی که ارتباطی با کسب وکار شما ندارند:

تصاویر پوشاک مردانه

نحوه ساخت پوشاک مردانه

کارخانه جات پوشاک مردانه

طراحی پوشاک مردانه

 
در همین مثال بالا ما مخاطبان خود را تعیین کردیم بدون اینکه از هیچ ابزاری استفاده کنیم
 
برخی از استراتژی هایی که می توانیم با آن ها کلمات کلیدی که پتانسیل خوبی محسوب می شوند را شناسایی کنیم:

    کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید، رقبای شما قطعا مدت ها کار کرده اند زحمت کشیده اند و لیسیتی را قبل از شما آماده کرده اند یکی از ابزراهای رایگان برای این کار استفاده از ابزار SEOBook Keyword Analyzer است اگر صفحه ای را در این ابزار وارد کنید پس از چند ثانیه کلمات کلیدی رقبای شما ظاهر می شود…


/http://tools.seobook.com/general/keyword-density



یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند ابزار تحقیق ارگانیک و تحلیل دامنه از سرویس SEMrush است این سرویس در واقع کلمات کلیدی که ترافیک زیادی را به رقبای شما ارسال می کند را شناسایی و تخمین می زند این تخمین ها به واقعیت بسیار بسیار نزدیک است که البته دلایل منطقی دارد که می توانید از این لیست های کلمات کلیدی ارزنده نهایت استفاده را ببرید. این سرویس اجازه استفاده تا 10 کلمه کلیدی را به رایگان به شما می دهد و برای بیشتر از آن می بایست 70$ دلار ماهیانه هزینه کنید.
طوفان فکری برای لیست کلمات کلیدی خود راه اندازی کنید، اینکه تنها از لیست کلمات کلیدی رقبا برای سئو خودمان استفاده کنیم کافی نیست با استفاده از brainstorming می توانید کلمات جدید و کلیدی مرتبط که دارای پتانسیل خوبی برای کسب و کار شما هستند را شناسایی کنید. کلمات کلیدی را با پسوند و پیشوند انتخاب کنید  و آن ها را جداگانه نیز یادداشت کنید یا بتوانید با کلمات دیگر نیز ترکیب کنید و در نهایت آن ها را ترکیب کنید که ابزاری رایگان به نام MergeWords Tool برای این کار وجود دارد با این استراتژی به سرعت می توانید لیست طویل و مرتبط را آماده کنید.

 

پیشوند مانند : خرید ، کجا خرید کنم و …

پسوند مانند: آنلاین ، در تهران و…

کلمه میانی : پوشاک ، پوشاک مردانه و…

ترکیب آن ها: خرید پوشاک مردانه در تهران ، کجا خرید کنم پوشان مردانه و الی آخر

 

در مقاله بعدی بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت .

طراحی سایت ، سئووبهینه سازی سایت خود را به سارین وب بسپارید . متخصصان ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آورند . با سارین وب ، وب دردستان شماست ...

 طراحی سایت

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

سئو نه تنها یک تخصص به حساب می آید بلکه از آن به عنوان یک هنر نیز یاد میشود . درواقع سئو یک شاهراه مناسب و مفید برای جذب کاربر به سایت است که هر مدیر سایتی باید پس از طراحی سایت به آن توجه ویژه داشته باشد . در ادامه با سارین وب همراه باشید تا عوامل موثر و مفید برروی سئو را بررسی کنیم .


آنچه که امروز از سئو یاد میشود ، آزمون و خطای مکرر کارشناسان در گذشته است که هم اکنون به عنوان نکات و تکنیک های سئو از آن استفاده میشود .


اما به راستی چه چیز هایی تاثیر شگرف برروی سئو دارد ؟ شما به عنوان مدیر سایت پس از طراحی سایت تان به چه چیز هایی اهمیت میدهید ؟



تاثیر CTR طبیعی در رنکینگ یا رتبه بندی سایت


بار‌ها و بار‌ها به اهمیت CTR یا نرخ کلیک نسبت به رتبه اشاره کرده ایم. اما چه رابطه ای بین این فاکتور مهم و رتبه بندی سایت وجود دارد؟
اگرچه از CTR به عنوان یک فاکتور مهم نه تنها در سئو بلکه در تبلیغات آنلاین یاد می‌شود اما کسانی که به نحوی با گوگل و الگوریتم‌های آن آشنایی دارند ارتباط مستقیم این دو فاکتور را انکار می‌کنند.


در این باره تحقیق کردیم و متوجه شدیم ارتباط نامحسوسی میان نرخ کلیک نسبت به رتبه و رنکینگ وجود دارد. سایت‌هایی که CTR بیش تری نسبت به رقبا دارند در رتبه یک تا چهارم گوگل جای می‌گیرند. حال آن که سایت‌های مشابه با نرخ کلیک کم تر در رتبه شش تا ده جای گرفته اند.


تاثیر نوشتن مجدد عناوین محتوا درCTR

با توجه به تاثیر CTR در رنکینگ سایت‌ها مختلف به دنبال راه‌هایی برای بهبود این عامل هستند. نوشتن مجدد عناوین و ویرایش آن‌ها برای بهینه شدن ترفندی است که مدتی می‌شود وب سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند.

 

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را به سارین وب بسپارید .

طراحی سایت

  • sarinweb .com
  • ۰
  • ۰

آدام کلارک متخصص تایید شده گوگل در کتابی تحت عنوان SEO 2017 به آموزش حرفه ای بهینه سازی برای موتورهای جستجو با استفاده از استراتژی های بازاریابی اینترنتی به صورت هوشمندانه می پردازد. این کتاب از سطح مبتدی تا پیشرفته در حوزه استراتژی های سئو برای رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج گوگل نوشته شده است . 

اهمیتی ندارد در گذشته چه طور بوده اید اما این کتاب شما را با تکنیک های بهینه سازی برای موتورهای جستجو که باعث رشد شرکت های آنلاین متعددی شده آشنا می کند . در این سری از مقالات سارین وب قصد داریم تا شما را با تکنیک های جدید و تایید شده از سوی گوگل آشنا کنیم . در ادامه همراه ما باشید .

 

از زبان کلارک :

اگر شما هم در سرگم هستید و نمیدانید که به کدام یک از تکنیک های سئو در طراحی سایت توجه کنید ، قبل از هرچیز به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید :

1 - اکثرا نکاتی که درباره سئو میشنوید ، قدیمی بوده و از بین رفته اند یا به طور کلی اشتباه هستند .

2 - آپدیت هایی که گوگل برای الگوریتم سرچ خود ارائه میکند باعث شده تا بسیاری از استراتژی های موجود از بین برود .

 

 چرا اینگونه است ؟

زیرا گوگل به طور مداوم در حال تکامل است و هربار سخت تر از قبل ، برای نمایش نتایج بهتر و بهینه تر به کاربرانش تلاش میکند .

 

مثلا اپدیت های گوگل برای الگوریتم سرچ خودش را ببینید :

1 - در سپتامبر 2016 ، گوگل خبر از الگوریتم پنگوئن نسخه 4 داد که بزرگترین اپدیت و بروز رسانی بود که در آن لینک های اسپم به صورت real time شناسایی میشد .

2 - در سپتامبر 2016 بروز رسانی possum برای نمایش کسب و کار های بومی بود .

3 - آگوست 2016 بروز رسانی Interstitial بود که برای پایان دادن به تبلیغات آزار دهنده خصوصا پاپ آپ ها بود .

 

آدام کلارک در کتاب خودش به نکاتی اشاره میکند که کسب و کار اینترنتی شما را به راحتی میتواند در نتایج جستو با بیشترین بازدهی نشان دهد .

منتظر قسمت بعدی مقاله از سارین وب باشید .

جهت طراحی سایت ، سئووبهینه سازی سایت خود با سارین وب در ارتباط باشید .

 

 منبع : طراحی سایت

  • sarinweb .com